Trenerzy i Harmonogram zajęć

Dziewięć tygodni merytorycznej wiedzy

Styczeń

10 stycznia 2015

 

 

Szymon Kaliski

artysta multimedialny i kreatywny programista zajmujący się projektowaniem i implementowaniem rozwiązań w przestrzeni przenikających się technologi, designu i sztuki. Zajmuje się szeroko pojętą wizualizacją informacji, sztuką generatywną oraz muzyką eksperymentalną

Pierwsze zajęcia będą miały charkter integracyjny każdy z uczestników przedstawi Siebie w trakcie 2 minutowego pitchu. Szymon opowie o swoich projektach w których eksperymentuje z nowymi technologiami. Wprowadzi uczestników w  temat metodyk pracy – jak eskperymentować, szukać pomysłów, myśleć o projektach, dzielić się pracą – poprze to  fragmentami wykładów online, projektami innych ludzi. Uczestnicy porozmawiają z trenerem na temat swoich pomysłów, co z nimi dalej zrobić i jak to się ma do rzeczy, które już kiedyś powstały.

 

Wydarzenie na FBRejestracja Wolnych słuchaczy

17 stycznia 2015

 

 

 

 

Kamil Śliwowski

Animator i trener edukacji medialnej. Od 7 lat zajmuje się promocją i wdrażaniem otwartych zasobów edukacyjnych w organizacjach pozarządowych,
instytucjach kultury i edukacji. Pracuje w Fundacji Panoptykon gdzie koordynuje projektu edukacyjne z zakresu bezpieczeństwa i prywatności w
sieci. Ekspert programu Kadra Kultury (NCK), współpracuje z Centrum Cyfrowym, Centrum Edukacji Obywatelski, prowadzi zajęcia z zastosowania
nowych technologii w naukach humanistycznych w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej. Założył i prowadzi serwis o otwartych zasobach
edukacyjnych (www.otwartezasoby.pl).

 

Warsztat ma na celu przybliżenie uczestnikom w praktyczny sposób wiedzy na temat prawa autorskiego, otwartych zasobów, nowych modeli dystrybucji wiedzy w sieci oraz ochrony prywatności w sieci. Kontekstem dla spotkania będą najważniejsze konflikty między prawem, praktykami użytkowników i rozwijającymi się nowymi modelami biznesowymi w sieci jakie obserwujemy w ostatnich latach.

Istotnym elementem pracy będzie przyglądanie się nowym rozwiązaniom prawnym (m.in. wolne licencje) i ekonomicznym (nowe formy dystrybucji i
montetyzacji w kulturze i mediach informacyjnych) w obsarze własności intelektualnej oraz zarządzania tzw. prawami cyfrowymi (digital rights).

Praca podczas warsztatu będzie skupiać się na praktycznych ćwiczeniach m.in. przy wykorzystaniu strategicznego mapowania problemów i
prototypownia infografik tłumaczących zagadnienia poruszane podczas warsztatu.

Wydarzenie na FB Rejestracja dla Wolnych Słuchaczy

24 stycznia 2015

 

 

 

 

 

 

Roman Łoziński

Zawodowo związany z reklamą, zajmuje się myśleniem out of the box. Idealista gawędziarz, wirtuoz flip charta i minister PowerPointa. W wolnych chwilach myśli nad rzeczami, na które nie szkoda czasu tylko dzieciom i wariatom. Wykładowca podyplomowych studiów „Psychologia Reklamy” na Uniwersytecie Warszawskim, Szkoły Strategii Marki oraz Szkoły Marketingu Interaktywnego przy Stowarzyszeniu Agencji Reklamowych

 

 

Moduł wykładowy (3 godziny)
– Teoretyczny wstęp koncentrujący się na najważniejszych mechanizmach oddziaływania reklamy: nośnikach informacji, mechanizmach pamięci (formułowanie się pojęć), teorii dwutorowości perswazji, tworzeniu się i zmienianiu postaw.
– Praktyczne narzędzia ułatwiające tworzenie przekazu: matryca Rossitiera – Percyego, Laddering i podstawowe Schematy Kreatywne.
– Teoretyczny opis błędów podejmowania decyzji i wskazówki jak ich unikać.

Moduł warsztatowy (5 godzin)
– Praca w podgrupach na wybranych zagadnieniach.
– Prezentacja i ewaluacja konceptów.

Wydarzenie na FB Rejestracja Wolnych Słuchaczy

Luty

7 lutego 2015

 

 

 

 

 

 

 

 

Paweł Jaworski

filozof i architekt, który zajmuje się planowaniem przestrzennym, rozwojem miast oraz projektowaniem partycypacyjnym. Związany z Fundacją Napraw Sobie Miasto, Towarzystwem Urbanistów Polskich i kolektywem MIASTOPROJEKT. Stały współpracownik czasopisma Autoportret, wydawanego przez Małopolski Instytut Kultury w Krakowie. W ramach projektu Medialab Katowice prowadzi grupę roboczą MapLab, która wykonuje analizy danych przestrzennych dotyczących współczesnego i historycznego zagospodarowania Katowic.

 

 

„Kolejne warsztaty będą poświęcone miastu. Przyjrzymy się konkretnym technikom i narzędziom badania oraz opisywania jego rozwoju
przestrzennego. Skoncentrujemy się na tych, z których urbaniści (i wszyscy użytkownicy internetu) korzystają obecnie najczęściej, czyli
na analizie danych przestrzennych. Poszukamy zbiorów udostępnionych przez instytucje publiczne i samych mieszkańców, ale spróbujemy
również zaprojektować własne bazy. Zastanowimy się, w jaki sposób stworzyć przedstawienie kartograficzne i dzięki temu przejść przez
etap zbierania danych, budowania informacji, a następnie narracji. Skupimy się na różnych rodzajach opowiadania historii o mieście, a
także celach i osobach, którym służą.”


21 lutego 2015

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Paweł Tkaczyk

Ekspert nowoczesnego brandingu, praktyk social media, od ponad 10 lat pomaga firmom tworzyć silne marki dla ich produktów i usług. Autor dwóch bestsellerowych (1. miejsce na liście OnePress) książek marketingowych: „Zakamarki marki” oraz „Grywalizacja”. W kwietniu 2012 roku otrzymał tytuł Człowieka Roku Polskiego Marketingu (a „Zakamarki marki” tytuł Marketingowej Książki Roku) w ogólnopolskim plebiscycie Śląskiego Towarzystwa Marketingowego. Właściciel agencji brandingowej MIDEA, z którą tworzy projekty dla takich firm jak Agora (rebranding portalu Gazeta.pl i pod-marek), Diners Club czy Lukas Bank.

 

 

 

• Część wykładowa: podstawy grywalizacji. Psychologia poznawcza, która stoi za ludzką motywacją. Mechanizmy gier, które są wykorzystywane w tworzeniu grywalizacji. Najlepsze przykłady nagród z programów lojalnościowych. Jak konstruować podstawową pętlę informacji zwrotnej? Opowieść o jeżdżeniu na słoniach.
• Część warsztatowa: praktyczne zastosowania grywalizacji. Jakie zachowania można grywalizować? Na jakie pytania odpowiedzieć sobie przed rozpoczęciem? Jak wygląda procedura tworzenia grywalizacji? Konstruowanie epickich osiągnięć, budowanie pętli informacji zwrotnej. Duże zadanie: grywalizujemy aspekt życia. Opowieść o kierowcach i lepszym kodeksie drogowym (ale nie to będziemy grywalizować) ;))

 


28 lutego 2015

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Anna Widera

Absolwentka Informatyki na Politechnice Śląskiej. Pracuje jako Creative Technologist w Netizens Digital Innovation House w dziale Research&Development. Zajmuje się kreatywnym wykorzystaniem technologii w marketingu. W tym celu programuje i hackuje sprzęt, prototypuje rozwiązania z wykorzystaniem Arduino, czujników i serwomechanizmów, projektuje też dedykowane rozwiązania elektroniczne. Interesują ją interfejsy oddziałujące na wyobraźnię, wizualizacja danych, technologia iBeacon. Koordynowała projekt Kodołamacz realizowany przez Medialab Katowice we współpracy z Netizens, prowadząc warsztaty dot. Arduino i Internet of Things. Jest także kuratorem festiwalu sztuki i technologii art+bits.

 

 

 

„Prototypowanie” mianuję hasłem przewodnim naszego sobotniego spotkania. Zaczniemy od krótkiej części inspiracyjnej, w której pokażę wybrane projekty wykorzystujące nowe technologie do działań w obrębie miasta i dla miasta i jego mieszkańców. Następnie przybliżę Słuchaczom zbiór subiektywnie wybranych przydatnych narzędzi, które nowe trendy i technologie czynią bardziej przyjaznymi.
Druga część dnia upłynie nam w atmosferze eksperymentowania warsztatowego. W ruch pójdą pachnące jeszcze nowością Arduino wraz z czujnikami, wyświetlaczami, kabelkami, serwomechanizmami…
Będziemy łączyć, programować, migać, ruszać, odczytywać. A potem będziemy jeszcze wysyłać do Internetów i patrzeć jak pięknie działa.
Do zobaczenia!

 

 


Marzec

7 marca 2015

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Michał Sadowski

Założyciel i Prezes Brand24 S.A. firmy zajmującej się monitoringiem Internetu i jednego z laureatów konkursu Aulery 2012 oraz Ekomersy 2012. Startup Founder of the Year w konkursie The Next Web Startup Awards 2013. Autor bestsellerowej książki „Rewolucja Social Media”. Programista i grafik. Bloger i komentator zjawisk związanych z Internetem. W wolnym czasie gitarzysta w zespole Band24

 

 

Budowa i promocja biznesu w sieci i nie tylko.

Segment pierwszy

– Wartość pomysłu
– Model biznesowy
– Promocja marki w sieci
– Viral marketing
– Real-time marketing
– Mix offline i online
– Produkty uboczne
– Pozyskiwanie klientów
– Relacje z inwestorami
– Video marketing
– Zespół

Segment drugi

Idea i główne zastosowania monitoringu Internetu / Social Media w służbie biznesu. Przegląd najciekawszych trendów, przypadków skutecznego wykorzystania oraz najlepszych praktyk.

  • Consumer insights – lepsze niż kiedykolwiek zrozumienie klienta.
  • Realtime marketing – jak wpisać się w to o czym mówią wszyscy.
  • Obsługa klienta jako jedno z podstawowych zastosowań monitoringu.
  • Wsparcie sprzedaży, a monitoring Internetu.
  • Analiza i pomiar skuteczności kampanii reklamowych i działań promocyjnych – przegląd Case Studies.
  • Data is the new oil – przyszłość monitoringu Internetu.

 

 

 


14 marca 2015

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dawid Górny

Dawid Górny is a programmer and designer. He is the co-author of Cinder Creative Coding Cookbook (2013). Dawid was the co-founder, organizer, and program director of the art+bits festival 2012, in Katowice, Poland – the encounter of art and technology. He is currently a resident at Fabrica

 

 

Warsztaty mają na celu przedstawić uczestnikom temat naszej pracy badawczej w temacie “produkcji przestrzeni” z użyciem autorskich narzędzi projektowania.

W pierwszej części warsztatów,  podczas prezentacji, uczestnicy zostaną wprowadzeni do tematu produkcji przestrzeni.

Następnie prowadzący skupią się na zaprezentowaniu wyników ich pracy badawczej na temat produkcji przestrzeni w oparciu o zjawisko skateboardingu, wykorzystując grafikę generatywną oraz typografię.

Uczestnicy zostaną zaproszeni do eksperymentów z zaprezentowanym tematem używając narzędzi, które wykorzystują na co dzień oraz autorskiego oprogramowania, które przygotowaliśmy podczas prac nad projektem. Udostępnimy kod źródłowy, który będzie łatwy do zmodyfikowania przez uczestników z naszą pomocą, aby uzyskać unikatowe rezultaty. Ostatecznym rezultatem warsztatów będzie głównie grafika i typografia, lecz liczymy na inwencje uczestników w zależności od ich zainteresowań.

 

27 marca 2015

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Monika Mikowska

Współwłaścicielka studia projektowego mobee dick. Specjalistka w zakresie UX i użyteczności aplikacji i stron mobilnych oraz strategiach obecności w kanałach mobilnych. Autorka bloga jestem.mobi.

W branży interaktywnej od 10 lat. Współpracowała m.in. z Żabka Polska, NIVEA Polska, Orange, Play, Meritum Bank, BZ WBK, Raiffeisen Bank Polska, Wp.pl, Pkt.pl, Mars, Answear.com, TUI, Rainbow Tours, Answear.com.

Współautorka książki “E-marketing”, wydanej przez PWN.

Jurorka konkursu Mobile Trends Awards. Prelegentka na konferencjach poświęconych tematyce rozwiązań mobilnych (Mobile Com Com, Generation Mobile, Mobile Trends oraz infoShare, Internet Beta, Aula Polska).

Wykładowca na SGH w Warszawie, AGH i WSE w Krakowie oraz SWPS w Katowicach.

Na blogu jestem.mobi popularyzuje wiedzę o rozwiązaniach mobilnych i przybliża ich rozwój czytelnikom spoza branży IT, a także aktywizuje branżę.

Absolwentka poznańskiej Akademii Ekonomicznej, na której ukończyła publicystykę ekonomiczną i public relations.

Autorka wielu raportów branżowych (o marketingu mobilnym, mobile commerce, bankowości mobilnej). Przykłady publikacji:

– Raport użyteczności bankowych aplikacji mobilnych (Janmedia) – Raport Marketing mobilny w Polsce 2012/2013.

Pełne CV i referencje dostępne w serwisie GoldenLine.pl.

Program warsztatów: Aplikacje mobilne w praktyce

FORMA: wykład 30% + praca w grupach 50% + indywidualne konsultacje 20%

I WPROWADZENIE

  1. Co to jest mobile marketing?
  2. Omówienie narzędzi mobile marketingu
    • tradycyjne narzędzia mobile marketingu (kampanie SMS/MMS)
    • nowoczesne narzędzia mobile marketingu (aplikacje mobilne, QRkody, itd.)
  3. Charakterystyka rynku polskiego w liczbach
    • garść danych statystycznych w ujęciu praktycznym
    • fakty Polska vs. świat
    • omówienie problemu dostępu do jednoznacznych danych.
  4. Profil klienta – konsument treści mobilnych
    • profile i typy zachowań
    • potrzeby konsumentów treści mobilnych
    • zasada 3C.II MOBILE UX
  1. Omówienie 6 podstawowych aspektów, wpływających na sukces aplikacji mobilnych.
  2. Human Centered Design.
  3. Zasada „3P”.

III Określenie MVP produktu mobilnego

1. Analiza konkurencji.
2. Rozpoznanie potrzeb użytkowników.
3. Definiowanie kontekstu użycia mobilnego. 4. Identyfikacja kluczowych funkcji produktu.

V Zakres funkcjonalny aplikacji

1. Selekcja i priorytetyzowanie funkcji produktu mobilnego. 2. Dopracowywanie koncepcji na produkt mobilny.
3. Pierwsze użycie.

VI Wstęp do prototypowania

1. Ogólne wytyczne do projektowania makiet funkcjonalnych (low fidelity). 2. Narzędzia do projektowania.
3. przygotowanie makiet low fidelity dla kluczowej funkcji produktu.