Medialab Lublin Battle to pewnego rodzaju bitwa – i chociaż podobno na wojnie wszystkie ciosy są dozwolone, to jako organizatorzy tego przedsięwzięcia postanowiliśmy ustalić dokładniejsze zasady, które w naszej bitwie będą obowiązywać.
Dla przypomnienia 6 pięcioosobowych zespołów zbiera na przestrzeni całego projektu punkty, a drużyna która uzbiera tych punktów najwięcej do 15 kwietnia wygrywa cały projekt oraz cenną nagrodę o której napiszemy już wkrótce.
Poniżej znajdziecie dokładną punktację, za co drużyny będą mogły zdobyć punkty:
Frekwencja
Premiujemy pilnych uczniów, którzy uczęszczają na zajęcia. Trenerzy biorący udział w projekcie to wysokiej klasy specjaliści. Żeby wszyscy mieli jeszcze większą motywację na nie uczęszczać, za każdy dzień szkoleniowy każdy uczestnik otrzyma 5 punktów, co oznacza że cała drużyna za jeden dzień otrzyma 25 punktów. Liczymy, że wszystkie zespoły zyskają po 225 punktów w ciągu całego projektu, czyli komplecik punktów.
Termin przedstawienia Projektu
Każdy z zespołów będzie miał za zadanie wykonać własny medialabowy projekt, taki jest cel całego przedsięwzięcia. Zanim jednak ten projekt wykona, każdy zespół będzie musiał opisać go i w ramach naszego serwisu internetowego stworzyć piękny landing page opisujący swój projekt (cel projektu, poruszany problem, sposób wykonania i wykorzystana technologia). Termin przedstawienia projektu przez drużynę ma znaczenie!
Jeżeli drużyna zgłosi projekt (czyli stworzy landing page):
do 31 stycznia otrzyma 75 punktów
do 14 lutego otrzyma 50 punktów
do 28 lutego otrzyma 25 punktów
do 14 marca straci 25 punktów (tyle zostanie odjęte od jej aktualnego salda)
do 31 marca straci 50 punktów
Jeżeli landing page nie powstanie do 7 kwietnia drużyna zostanie zdyskwalifikowana, ale mamy nadzieję, że taka sytuacja nie będzie miała miejsca.
Nie musicie się obawiać, że raz opisany projekt będzie musiał zostać zrealizowany w niezmienionej formie. Dostęp do edycji tej strony drużyny będą miały cały czas i podczas trwania wszystkich szkoleń. Ma być ona raczej odzwierciedleniem obecnego statusu lub wizji projektu medialabowego aniżeli zamkniętą formą. Liczymy na to, że w trakcie całego cyklu szkoleń Wasze projekty będą ewoluowały.
Punkty przyznane przez Trenerów
Konstrukcja, treść i jakość wykonania waszego landing page’a będzie kluczowa. Na jego podstawie trenerzy będą oceniać wasze projekty. Oczywiście nie będzie to jedyny parametr, ponieważ trenerzy będą z Wami pracować w części warsztatowej, dzięki czemu będą mieli szansę Was poznać i zrozumieć Wasz projekt. Pamiętajcie jednak, że to strona będzie źródłem informacji o projekcie, który mają ocenić. Trenerzy będą szeregować projekty od tego, który w ich odczuciu jest najlepszy do tego, który zasługuje na najmniejszą liczbę punktów. Ten mechanizm szeregowania wykorzystany będzie również przy pozostałych systemach oceniania.
Za 1 miejsce zespół otrzyma 60 punktów
Za 2 miejsce zespół otrzyma 40 punktów
Za 3 miejsce zespół otrzyma 30 punktów
Za 4 miejsce zespół otrzyma 20 punktów
Za 5 miejsce zespół otrzyma 10 punktów
Za 6 miejsce zespół otrzyma 5 punktów
Trener nie będzie mógł przyznać kilku miejsc pierwszych czy drugich ex æquo. Będzie musiał uszeregować wszystkie drużyny i projekty w odpowiedniej kolejności. Takie rozwiązanie gwarantuje nam ciągłą rywalizację. Mimo, że każdy trener po swoich zajęciach wybierze najlepszą drużynę, pozostałe zespoły będą miały tydzień, aby udoskonalić swój projekt i na kolejnych zajęciach przedstawić go w lepszej formie kolejnemu trenerowi.
Trenerzy będą przyznawać punkty po swoich zajęciach a trenerzy styczniowi, będą to robić zdalnie na bazie opisu na stronie www.
Punkty przyznawane wzajemnie
Nie tylko trenerzy będą mogli przyznawać punkty zespołom, same drużyny będą również mogły ocenić, które zespoły w ich odczuciu są najlepsze. Oczywiście zespoły nie będą mogły głosować na własne projekty. Czy wygra fair play i oceny będą przyznawane najlepszym projektom? Czy może rywalizacja będzie tak zacięta, że przyznanie punktów będzie elementem taktyki? O tym przekonamy się na zajęciach 27 marca, bo właśnie wtedy opublikujemy informację kto komu przyznał punkty. Zasady punktacji są następujące:
Za 1 miejsce zespół otrzyma 80 punktów
Za 2 miejsce zespół otrzyma 60 punktów
Za 3 miejsce zespół otrzyma 40 punktów
Za 4 miejsce zespół otrzyma 20 punktów
Za 5 miejsce zespół otrzyma 10 punktów
Istotność i „Lubelskość” poruszanej tematyki w ramach swojego projektu
Tematyka Lublina jest jedyną myślą przewodnią, którą narzucamy zespołom – w końcu to MediaLab Lublin Battle. Jednocześnie zaznaczamy, że interpretacja, jak ugryźć „lubelskość” swoich projektów jest kwestią otwartą i można ten temat interpretować na wiele sposobów.
Eksperymenty Medialabowe zazwyczaj są nie tylko fajne technologicznie, ale poruszają, naświetlają, a czasem nawet rozwiązują jakiś istotny problem społeczny i ta istotność będzie elementem ocenianym.
Wszystkie projekty pod kątem „lubelskości” i istotności oceni kapituła konkursowa składająca się z przedstawiciela Urzędu Miasta, przedstawiciela organizacji kulturalnej, przedstawiciela ośrodka akademickiego, oraz przedstawiciela mediów. To oni 13 kwietnia przyznają punkty:
Za 1 miejsce zespół otrzyma 120 punktów
Za 2 miejsce zespół otrzyma 80 punktów
Za 3 miejsce zespół otrzyma 60 punktów
Za 4 miejsce zespół otrzyma 40 punktów
Za 5 miejsce zespół otrzyma 20 punktów
Za 6 miejsce zespół otrzyma 10 punktów
Głosowanie internetowe
W dniach 31 marca – 14 kwietnia oddamy wasze projekty pod ocenę szerszej publiczności. Każdy zainteresowany będzie mógł oddać swój głos na wybrany projekt. Jest to też czas, kiedy będziecie mogli wypromować swój projekt wśród lubelskiej społeczności oraz pochwalić się znajomym, co udało Wam się zrealizować.
W celu weryfikacji osób i uniknięcia oszustw, każdy oddany głos będzie musiał być zweryfikowany poprzez zalogowanie się za pomocą konta Facebook.
Projekt, który zdobędzie najwięcej głosów wygrywa:
Za 1 miejsce zespół otrzyma 80 punktów
Za 2 miejsce zespół otrzyma 60 punktów
Za 3 miejsce zespół otrzyma 40 punktów
Za 4 miejsce zespół otrzyma 20 punktów
Za 5 miejsce zespół otrzyma 10 punktów
Za 6 miejsce zespół otrzyma 5 punktów
Zadania Specjalne
Na razie nie możemy zdradzić, na czym będą polegały zadania, ale możemy zdradzić, że na razie przewidujemy trzy takie zadania. W przeciwieństwie do pozostałych sposobów punktacji, w zadaniach specjalnych tylko jedna drużyna otrzyma punkty. Oznacza to, że będzie mogła dogonić i zdystansować przeciwników. Za zrealizowanie zadania specjalnego zwycięska drużyna otrzyma 100 punktów. Możliwe, że część zadań specjalnych będzie podwójnie ryzykowna tzn. jeżeli dana drużyna podejmie się jego realizacji i nie zrealizuje postawionego przed nią celu 100 punktów zostanie odjęte od jego aktualnego salda.
Jak wam podobają się takie zasady gry ? Podzielcie się swoją opinią na Grupie Facebookowej projektu